dinsdag 24 maart - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Bodekes - WaarBenJij.nu dinsdag 24 maart - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Bodekes - WaarBenJij.nu

dinsdag 24 maart

Door: Bodekes

Blijf op de hoogte en volg Bodekes

26 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

Vandaag uitstap naar een authentiek Zulu dorp.Onze gids nam ons mee naar een nog bestaand dorp. Als 1e een schooltje bezocht. Kinderen kunnen hier pas naar school als de ouders een uniform kunnen aanschaffen, prijs 500 rand(€40,00). Voor ons een belachelijk bedrag, maar daar kunnen ze vaak pas met 6/ 7 jaar naar school omdat ouders geen geld hebben en amper in hun levensonderhoud kunnen voorzien.
Daarna dorp bezocht,mensonterend wat je daar ziet, wonen met 8 of meer in een klein hutje,waar word gekookt,geslapen etc.
Als afsluiting medicijnvrouwtje bezocht. Niet te geloven,allerlei potjes en zalfjes voor elke kwaal wat wils.
Na terugkomst effe tegengekomen van dit alles,niet te geloven dat dit nu nog bestaat.
Later op de dag bezoek gebracht aan de krokodillenfarm. Hier worden krokodillen gekweekt en in de natuur indien nodig uitgezet.
Vannacht weer een onweertje gehad,stroom is verschillende keren uitgevallen! Is wat anders dan een onweer bij ons.kanselredenaar uurtjes duren,en iedereen blijft er kalm en rustig onder, behalve wij...wat een klappen en bliksemschichten!